20 April

I förrgår så ringde en tjej som hette jennie. Hon ringde från vårdcentralen och undrade om vi ville byta till hjärups istället för staffanstorp. och ja det ville vi väl.. Mamma frågade henne då om min onda svans och hon svarade att jag skulle knalla upp till vårdscentralen dagen efter och undersöka de.

Så dagen efter gick jag upp 8 för att komma före alla pensionärer. Jag fick träffa en sköterska. Jag har googlat innan och kommit fram till att jag har en cysta. Hon säger okej och sen googlar HON det. Sen känner på den och säger jaa du har en sån. "Jag bokar in dig här för ett återbesök på... hmm.. nästa tid är nästa måndag, om 7 dagar" -   WTF? det gör ont som ini helvete!
Hon sa även att jag skulle dricka mycket vatten och äta frukt.  - ??

När jag berättade detta för mamma så blev hon aslack för det var tydligen skandal att få en tid om en vecka. Så jag ringde en jourläkare.

"hej, jag har en cysta i svansen, vad ska jag göra?"
"åk in till akuten nu på direkten så dem får  göra nåt vid den. antingen opereras den bort eller så får du antibiotika"

redan här blev man ju lite lakk ? en vecka till undersökning - vs, "akuten dirr" ?

Så mamma körde in mig till akuten vid halv 6. Jag var lite sötsugen så jag bestämde mig för att köpa en påse Zoo i sån maskin där.
Man vågar ju aldrig köpa nåt i såna för nåt fakkar sig alltid! men ändå..
Min påse var på översta raden. Köpet gick bra och jag såg den röra sig mot kanten, och gå över den (Succes!), MEN
den där jävla öglan på påsen fick för sig att den skulle fastna på raden näst underst! den hängde där och glodde på mig den jäveln! rummet var fullt och folk började skratta som satan. Faan va pinsamt det var! jag blev sååå ägd!

jag löste det genom att köpa ett Twix som var på den raden påsen fastnade och då kom den loss :D
vid 10 kom mamma och höll mig sällskap.
iaf.. runt 11 blev jag ääntligen inkallad. en undersköterska pillade mig i rumpan och fastslog "ja, du har en cysta"  du får nog träffa en doktor.    VAA II HELLLVETE? det visste jag ju redan!
så ut i väntrummet igen. vid 3 så blev jag äntligen inkallad. jag och mamma var dem enda som var kvar då. En dansk doktor dök upp, hon såg sååå snäll ut! jättefina djupa ögon :) , men
den jävla kärringen tryckte allt vad hon orkade på min cysta och jag tjöt som en stucken gris!

ffaaaaaan va ont det gjorde!      danskjävel! Avgå!!
ge dig av danskajävel ge dig av!

sen fick jag nån sorts pencillin som skulle bota det, och det känns faktiskt mycket bättre nu. Vi var hemma halv 4, hungriga och trötta som faaaan.

Slapp operation! fast om det blir värre så blir det de ändå :(

Nu tjatar mamma om att jag ska äta mycket frukt och dricka vatten till allt, sen hånskrattar hon sådär, "bajsPåDig" som bara min mamma kan göra.

Kan någon köra upp en papaya i röven på Carolina af uggla? snällasnällasnällaaaaa..

Kommentarer
Postat av: chily

det sista fick mej att asgarva ahahahahaha döööör!

bra att de känns bättre. nu sja ja skratta vidare

2009-04-22 @ 00:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback