15 April - strutsen!

Idag ska jag skriva lite om strutsar. Inte nog med att dem är otroligt fula, dem är den mest inkompetenta pippi som finns, men roliga att kolla på.
Man kan ju inte tycka illa om dem.

Deras försvarsmekanism är att sätta sig ner på marken för då tror dem att dem liknar en sten, och vem vill äta en sten liksom?

Ja menar.. Kameleonter kan göra sig osynliga genom att ändra färg. 
Varför skulle strutsar vara sämre? nä, efter att ha tänkt till i sin minimaliska hjärna, som för övrigt är mindre än ögonen,  kommer dem fram till att stoppa huvudet i en håla..ser inte jag dem så ser ju inte dem mig heller! Jag kan tänka mig hur det är. Man blir jagad av ett lejon, fakk! det är skitbull! så tänker man, "jag måste gömma mig" och man stoppar då huvudet i en håla "hihi, nu var jag klyftig" kom igen,, hur charmigt är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback