3 Maj , debatt

Igår när jag var i Danmark med Danne, tvillingarna och Olof så kom det upp en väldigt bra diskussion mellan mig och Olof.

Jag är extremt FÖR kärnkraft, och han var extremt MOT.

Dett ger upphov till att jag måste skriva av mig lite, så är det inget som intresserar er så sluta läs nu.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför vi ska avverka kärnkraften. Det ger så otroligt mycket el och kommer aldrig nånsin kunna ersättas av något. Detta i en tid då framtidens bilar drivs på  just EL. Att använda argumentet att OM det går åt helvete så går det riktigt åt helvete, är enligt bara bevis på ens egen inavel. Och om vi gör verket extremt säkert så är det enda egentliga hotet förutom den mänskliga faktorn, Terror!
Då kan vi ju egentligen argumentera MOT enorma fotbollsarenor som blir bara större och större, med att OM nån får för sig att landa ett flygplan där så dör typ sjukligt många människor, för att inte nämna den mediala uppmärksamheten.

- Något som Al Qaida i högsta grad använde i WTCattacken. Vem fan skulle veta vem Usama Bin Laden var, om han istället för att kapa flygplan, använde en självmordsbombare i typ Ahfganistan som skulle dödat 18 pers... Det hade nog inte ens stått i Metro (gratistidning) ?

Och om vi nu skulle skita i kärnkraft, var skulle vi få el ifrån ? ska vi sätta människan först genom att skapa fler vattenkraftverk som dödar miljontals djur varje år.
 
Seriöst, hur hade det sett ut med ett vattenkraftverk i Höje å?

Jag tror nog att om Afrikas människor fått välja mellan kärnkraft eller inte så hade alla varit FÖR.
 Där kommer vi till den andra poängen med det hela. PENGAR!
Sjukt billigt med kärnkraft. Åt helvete med allt annat!
I sundet utanför Malmö står numera ett 50-tal vindkraftverk. Syns om man kör över till Danmark typ mot Tyskland. Jag tycker dem är SKITfula! (det var så hela diskussionen tog fart). det hade krävts 2000 sådana vindkraftverk för att ersätta elen från barsebäck.
Om man tänker på att dem behöver minst 100 meter mellan varandra för att fungera, så hade ytan för dessa varit 40000 km2 stort. Det är lika stort som Danmark. Och då snackar vi att ersätta Barsebäck .
- Sverige har 3 kärnkrafverk till.

Är det då så illa ?

Helvete männsikor. Kom ut från Grottan och käka fläskkotlett från min eldrivna grill istället för att käka dina barn. Inavel är inte min grej.

***

Imorgon kommer Connan hem från Åre!! FAAAN VA NAJJS! Glorias å supa !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback