2 November

chily hata inte mig, men du har själv sagt att detta är min blogg och att jag får skriva vad jag vill.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan gå så långt att folk blir pälsaktivister. Det är en jävligt ond cirkel som inte kommer ta slut. Folk gnäller om att djur blir flådda levande och sånt, visst det händer säkert. MEN för at det ska hända i Sverige så tror jag det ska gå sjuukt långt.. Säg att 1 av 50 pälsfarmare gör det med oschysta medel. När folk sedan hänger ut dem och tvingar dem att lägga av så ser Kineserna till att ta över den Svenska marknaden och vips så har dem satt sig i en jävligt dum sits. Ingen kommer nånsin kunna ändra handeln i Kina. inte ens bögamerika!

Sen förstår jag inte heller varför folk hänger upp sig på att vara pälsaktivist. Det är allmänt känt att pälsaktivister och veganer hör ihop. Eller jag hoppas det iaf annars kan dem hänga sig. Varfrö läggs då all krut på att stå utanför klädesaffärer? Hade det inte varit lättare att ställa sig utanför coop med en monter och flygblad med information om eran syn på de hela och dessutom hur man kan handla ekologiskt osv. Man behöver inte göra folk forbannade för jag tror inte alla Team Sportia och Astra Zeneca anställda + grundare är ute efter att döda så många djur som möjligt, utan dem vill bara driva en affär med enorm målgrupp

Sen tycker jag det är synd att folk så envist hävdar djurens rätt osv. Givetvis ska djur inte bli flådda, men det är så världen fungerar. Kineserna har inte råd att döda djuren på annat sätt. Alla har olika förutsättningar! tänk vad mycket arbetslöshet det skulle blivit om alla kinesiska företag skulle varit prickfria från allt som heter djurens rätt.

Å dehär me jysk bäddlager. Visst de suger att dem plocka fåglar levande, men hade inte dem kineserna gjort de så hade jysk bara hyrt några andra kineser, och hade inte dem kineserna gjort de så hade dem anställd tyskar eller amerikaner. Fast då hade Jyskkuddar blivit dubbelt så dyra å vips så konkar dem för vi har itne råd att handla en kudde för 4000 kr bara för att den ska vara gjort i en bra miljö. 

Visst är tröjorna från T-shirtstore skitcoola! men jag kommer fortfarande handla på Jack & jones för dem är billigare. Hade jag varit miljonär så hade jag givetvis kunnat handla mer sånt för att vara bra mot miljon men jag är arbetslös och kan inte lägga ut 2-300 kr på en t-shirt bara för att jag ska vara duktig. Så är mitt liv och jag tror fler än jag tänker så.

Fan världen fungerar så.

Kommentarer
Postat av: Ännie pännie

HAHA, micke..du är för go!

2009-11-02 @ 20:36:33
Postat av: Anonym

om det är så världen fungerar så tycker jag du borde göra om din header.



jag hatar inte dig och jag är inte arg eller sur.

men det kändes,

2009-11-02 @ 20:57:32
Postat av: Anonym

hm det kändes lät jävligt fel kom jag på nu precis!

jag tar nog tillbaka det där

2009-11-02 @ 22:00:53
Postat av: Adde

ja, men sen är det upp till var och en, de gör vad de vill med ditt liv. o inte för att låta otrevlig, men du klagar en massa i din blogg, klart jag inte behöver läsa det då, men ja, denna kommentaren kan bli sjukt lång om jag fortsätter:P



PS KLAGA INTE PÅ TYSKAR :|

2009-11-02 @ 22:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback