5 november. update

nu ska jag förklara lite mer utförligt.

Jag skriver i ni-form, men det är inte riktat till dig Chily.

Givetvis förvränger Sydsvenskan sanningen, det gör all media. Men att ge fem chansen är väl ganska onödigt? vad har ni i folks privatliv att göra egentligen?

rätta mig om jag har fel, men ni är arga för astra zeneca arbetar med ett företag i england som har åkt fast för att ha torterat massa djur. Klart detta inte är bra, det fattar jag med. Att gå runt vid astra zeneca och uppmärksamma personalen om detta är inget jag klagar på heller, det står i en av våra grundlagar att ni har rätt att göra detta. Men när jag sen läser att 2 pers från er organisation gått hem till en anställd hos astra zeneca och pratat med hans fru blir jag litte pisstoff..

Privatliv och arbetsliv är två heeelt olika saker. Att gå på folk privat gör er olagliga och ni ger även media nånting att smutskasta er om. Givetvis tror jag inte at ni har hotat henne, men har hon kännt sig hotad har ni gjort ett brott. Ni har absolut INGENTING att vinnna på detta, eller isåfall, vad? Astra zeneca är ett AB alltså ett aktie bolag. ett stort internationellt sådant också. Om ni tror att ert agerande mot en, som jag hoppas är högt uppsatt inom bolaget, ska göra någon skillnad har ni all anledning att kallas naiva och i vissa fall väldigt blåögda.
Han kan göra ungefär lka mycket som en butikschef på ICA göra någon åt vilka färger dem ska ha i sin logga.

Om ni går runt på stan och frågar människor om vilka reflektioner dem fått av er organisation så är jag väldigt övertygad om att de allra flesta är negativa till er. Detta är på grund av sådana korkade aktioner ni utfört den senaste tiden. Jag säger det en tredje gång, för att ändra folks syn måste ni komma ut i sammhället och informera folk om saker. för allt folk hör är ju alla brott som begås.
Jag tror inte att vegomässan är att göra detta.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att djurrättsaktivister och veganer hör ihop.     sant.

Men genom att bara visa er på vegomässan visar ni att veganer och djurrättsaktivister hör ihop. Vill ni det? Det gör alltså att bara veganer vet vad ni egentligen sysslar med. cirkeln blir sluten.

btw så ska Team sportia på obs lägga ner. Jag var där idag och köpte ett par skor med 40% rabatt. Det hade jag inte gjort om ni stått utanför och idiotförklarat mig för att jag gick in i butiken. Jag är jävligt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback